REKLAM ALANI
REKLAM ALANI

Markette fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu: Bu ürünlere dikkat

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, nisanda markette 39 ürünün 28’inde fiyat artışı, 11’inde fiyat azalışı görüldüğünü belirtti. İşte marketlerde fiyatı en çok artan ve azalan ürünler.

  • 02 Mayıs 2025
  • 12 kez görüntülendi.
Markette fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu: Bu ürünlere dikkat
REKLAM ALANI

Bayraktar, nisan ayı üretici market fiyatları ile girdi maliyetlerindeki değişimlere ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bu dönemde üretici market arasındaki en fazla fiyat farkının yüzde 256 ile havuçta görüldüğünü bildiren Bayraktar, bunu yüzde 230 ile marul, yüzde 222 ile kuru soğan, yüzde 219 ile kuru fasulye ve yüzde 216 ile nohutun izlediğini ifade etti.

Nisanda markette 39 ürünün 28’inde fiyat artışı, 11’inde fiyat azalışı görüldü

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Bayraktar, nisanda markette 39 ürünün 28’sinde fiyat artışı, 11’inde ise fiyat azalışı görüldüğüne işaret ederek, şu bilgileri paylaştı:

Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 43 ile karnabahar

oldu. Karnabahardaki fiyat artışını yüzde 28 ile
havuç

, yüzde 22 ile
maydanoz

, yüzde 20 ile
limon

ve yüzde 17 ile
marul

takip etti.
Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 36 ile salatalık

oldu. Salatalıktaki fiyat düşüşünü yüzde 30 ile patlıcan, yüzde 28 ile domates, yüzde 22 ile sivri biber ve yüzde 12 ile kabak izledi.”
Markette Fiyatı En Fazla Artan Ürünler (Nisan 2025):

Karnabahar – %43 artış

Havuç – %28 artış

Maydanoz – %22 artış

Limon – %20 artış

Marul – %17 artış

Markette Fiyatı En Fazla Azalan Ürünler:

Salatalık – %36 düşüş

Patlıcan – %30 düşüş

Domates – %28 düşüş

Sivri biber – %22 düşüş

Kabak – %12 düşüş

Söz konusu ayda üreticide 31 ürünün 8’inde fiyat artışı olurken 17’sinde fiyatların gerilediğine dikkati çeken Bayraktar, 6 üründe ise fiyat değişimi olmadığını kaydetti.

Bayraktar, üreticide en çok fiyat düşüşünün yüzde 59 ile salatalıkta görüldüğünü belirterek, “Salatalıktaki fiyat düşüşünü yüzde 42 ile patlıcan, yüzde 41,5 ile kuru soğan, yüzde 27 ile sivribiber, yüzde 26 ile domates ve yüzde 21 ile limon izledi. Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 100 ile kuru kayısıda görüldü. Kuru kayısıdaki fiyat artışını yüzde 33 ile fındık, yüzde 31 ile elma, yüzde 13 ile Antep fıstığı izledi.” değerlendirmesinde bulundu.

Üreticideki fiyat değişiminin nedenleri

Bayraktar, yaşanan zirai don afetinden etkilenen meyvelerin başında gelen kayısıda üreticide fiyatların arttığını vurgulayarak, kayısı üreticisinde ürün kalmadığından dolayı söz konusu fiyat artışının üretici gelirine yansımadığını ifade etti. Havaların nisanda sıcak seyretmesiyle birim alandan alınan verimin arttığını dile getiren Bayraktar, şu ifadeleri kullandı:

“Bu da salatalık, patlıcan, sivri biber ve domatesin arzını artırarak üretici fiyatlarının düşmesine neden oldu. Kuru soğanda ise Çukurova’da ekim alanlarının artması ve bu yıl havaların soğuk geçmesi nedeniyle yüksek rekolte beklentisi var. Bu nedenle ilk hasat döneminde kilosu 18-20 liralardan satılan kuru soğanın fiyatı 7-8 liralara kadar düştü. İç Anadolu Bölgesi’nde ise depolarda üreticiye ait kuru soğan çok az miktarda kaldı ve sezon kapandı.”

Bayraktar, fındık fiyatlarının zirai don nedeniyle arttığına dikkati çekerek, Antep fıstığı fiyatının ise kuraklık sebebiyle düştüğünü bildirdi.

REKLAM ALANI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ