REKLAM ALANI
REKLAM ALANI

Kaş yapayım derken…

Siyasi iletişimin temel kurallarından biridir; Bediüzzaman Said-i Nursi ’ye ait olduğu ifade edilen özlü sözden türediği bilinir: “Her söylediğin doğru olmalı, fakat her doğruyu her yerde söylemek doğru değildir.” Bu düsturu hatırlamamızın sebebi, AK Parti Genel Başkanvekili Mustafa Elitaş ’ın katıldığı bir yayında asgari ücrete ve emekli maaşlarına yapılacak zamlarla ilgili açıklamasıdır… Ne demişti Elitaş? “Diyelim ki; 22 bin 100 lira veya 30 bin lira maaş alan bir kişiye 10 bin lira ilave zam

  • 23 Şubat 2025
  • 16 kez görüntülendi.
Kaş yapayım derken…
REKLAM ALANI
Siyasi iletişimin temel kurallarından biridir;
Bediüzzaman Said-i Nursi

’ye ait olduğu ifade edilen özlü sözden türediği bilinir:

“Her söylediğin doğru olmalı, fakat her doğruyu her yerde söylemek doğru değildir.”

Bu düsturu hatırlamamızın sebebi,
YAZI ARASI REKLAM ALANI
AK Parti Genel Başkanvekili Mustafa Elitaş

’ın katıldığı bir yayında asgari ücrete ve emekli maaşlarına yapılacak zamlarla ilgili açıklamasıdır… Ne demişti Elitaş?

“Diyelim ki; 22 bin 100 lira veya 30 bin lira maaş alan bir kişiye 10 bin lira ilave zam yaptığınızda; bunun 3 bin lirasını harcayayım, 7 bin lirasıyla tasarruf edeyim demez. 10 bin lira veya daha fazla olsa onların tamamını, 15 bin lira da yapılsa eskiden kalmış eksik gördüğü ihtiyaçlarını bir an önce gidermenin yoluna gideceğinden dolayı mal-fiyat dengesini alt üst ederek ve enflasyona baskı unsuru ve refah seviyesini ilk anda bir mutluluk yaşarız ama ondan sonraki gelecek süreçlerde mutsuzluk yaşanır…”

Devletin üst kademelerinde görev yapmış, siyaset erbabı Elitaş’ın söylediklerinde maddi bir hata var mı? Bizce yok… Doğru mu? Doğru…

Peki, Türkiye’nin içinden geçmekte olduğu ekonomik durumda, nasıl bir ‘algı etkisi’ yaratır?.. Hani,
XVI. Louis

’nin eşi
Marie Antoinett

’e, “Millet yiyecek ekmek bulamıyor” demişler… Antoinett, cevap vermiş: “Bırakın pasta yesinler…”
Elitaş’ın buna benzer bir algı yaratmak istediğini hiç sanmadığım gibi bu yüzden ‘
duyarsızlık’la

suçlanmayı da hiç hak etmediğini düşünüyorum.
Lüksün üst sınırı olmaz…

Ünlü İrlandalı yazar ve şair
Oscar Wilde

, “Bana lükslerimi verin, ihtiyaçlarım olmadan da yaşarım” demiş…
Bu söz karşılığını, kendisini
Timeless elegance

” (Zamansız zarafet) mottosuyla ifade eden ve dünyanın en seçkin moda markalarından olan
ETRO

ile iş birliğine gittiklerini ilan eden
RAMS Global

’in davetinde buldu…

Kazakistan ve Türkiye başta olmak üzere 6 ülkede ve 11 şehirde yatırımlarını sürdüren, dünya çapında 4 milyon metrekareden fazla alana yayılan 100’e yakın projeyi hayata geçiren RAMS Global, Maslak’taki “RAMS Beyond İstanbul”daki ETRO iş birliğini tanıtmak için bir davet düzenlemişti…

Başka bir deyişle, iç mimarisi ETRO tarafından tasarlanan rezidansın hangi estetik anlayışa sahip olacağını, RAMS Global’in
lüks vaadi

nin ne anlama geldiğini böylece görmüş olduk…
Bizce lüksün üst sınırı olmaz… Yeter ki insan için olsun… Nitekim ETRO’nun elegansıyla RAMS Global’in “
değer katma

” iddiası, çok naif ve sade bir üslupla bir araya getirilmiş.
Marka iş birlikleri

konusunda zaman zaman uyarılarda bulunmaya çalışırız,
itibarda, güçte

denge şarttır; yoksa güçlü marka, nispeten güçsüz olanı yukarı çekerken, güçsüz de güçlüyü aşağı çeker…

Burada ise her iki markanın birbirlerini yukarı çektiği çarpıcı örneklerden birinin söz konusu olduğunu söyleyebiliriz…

Risk almadan kazanılmaz…

Türk hazır giyim sektöründe 80. yaşını geride bırakan
SARAR

, Türkiye’nin önde gelen 20 sanatçısının tasarımlarını Marka’nın ürünleriyle buluşturarak özel eserler üretilmesini sağlamış. Bu çalışmaları,
Tarihi Hüsrev Kethüda Hamamı

’nda düzenlediği canlı etkinlikle satışa sunan SARAR, elde edilen geliri her çocuğun hayata eşit fırsatlarla başlayabilmesi için bilimsel temelli eğitim programları geliştiren ve uygulayan
Anne Çocuk Eğitim Vakfı

’na (AÇEV) bağışlamış.

Ataman Oğuz, Ayşen Can, Bedri Baykam, Behruz Kuul, Ekrem Kahraman, Elmira Akarsu, Fevzi Karakoç, Gizem Aytaç, Gürbüz Doğan Ekşioğlu, Hakan Esmer, Handan Korkmaz, Kadir Akyol, Melis Babadağ, Mustafa Demirpençe, Remzi Karabulut, Sertap Yeğin, Seydi Murat Koç, Seyed Davoud, Şahin Paksoy ve Tamer Şahinoğlu’nun yer aldığı projede, sınırlı sayıda (160 adet) eser üretilmiş…

Firmanın bu etkinliği birkaç açıdan iletişim çalışmalarına örnek teşkil edebilir. Öncelikle
hedef kitleye uygun

etkinlik/iletişim aksiyonu tasarımı… Her ne kadar hazır giyim gibi geniş kitlelere hitap eden bir sektörde faaliyet gösterse de bir Marka’nın ille de popüler, kolay tüketilir ürünler peşinde koşması gerekmez… Farklı hedef kitlelere hitap eden farklı ürünler ve buna uygun iletişim çalışmaları ile hem
itibarını

yükseltmesi mümkün olabilir hem de
müşteri portföyünü

genişletmesi…
Bu etkinliğin bir de
kurumsal sosyal sorumluluk

(KSS) boyutu var… Sanatçılarla iş birlikleri, bilim toplantılarına sponsorluklar gibi çalışmaların ‘herkes için’ cazibe yarattığı söylenemez… Bu türden işler, yeni hedef kitlelere açılmayı kolaylaştırabilir, ancak eldekilere kendini ihmal edilmiş hissettirmesi de mümkündür…
AÇEV

gibi herkese hitap edecek bir STK ile iş birliği, bu durumu nötralize edebileceği için de anlamlı olmuş…

SARAR risk almış ama başarmış… Bilindiği üzere Anglosaksonların ifadesiyle: “No risk, no win!” (Risk yoksa, başarı da yok)

Başlıktır…

Başlıktır; okuru bir metne davet eden, onu okutan,
mesajı

ileten… Özellikle de bu bir haber metni ya da basın bülteniyse…

Bir örnekle anlatmaya çalışalım. Eposta kutumuza düşen bir basın bülteninin başlığı şu: “Teknosa’nın ‘Kadın için Teknoloji’ etkisi; 1 TL’lik yatırım 4,16 TL değerinde sosyal fayda yarattı”

Olmuş mu? Hem de nasıl!..

İletişimcilerin
hedef kitleye

ulaşmak için öyle çok vakitleri yoktur… Sadece o da değil; mesajı tekrar tekrar iletme, “Bu anlaşılmadı galiba, biraz daha açayım” deme şansları da olmaz…

Bir cümle içinde iletişimini yaptığınız markanın adını, projenin, etkinliğin ne olduğunu ve tabii ‘ne oldu?’ sorusunun cevabı verilmeli, üstelik bu hedef kitlenin ilgisini çekecek biçimde yapılmalı, laf da fazla uzatılmamalı…

Teknosa’nın bülteninin başlığı tüm bu ilkelere hizmet ettiği için gayet başarılı…

Bu formül yalnızca metinler için değil, açık hava ilanlarından reklamlara kadar pek çok iletişim aksiyonunda geçerlidir…

REKLAM ALANI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ