REKLAM ALANI
REKLAM ALANI

Yeni İtalyan ‘beygiri’ tanıtıldı: Fiziksel tuşlar geri döndü, kabin tasarımında devrim gibi yenilik

Ferrari, Roma’nın emekliliğinin ardından sahneye çıkardığı yeni modeli Amalfi ile gücünü ve tasarım vizyonunu bir üst seviyeye taşıyor. Güçlendirilmiş V8 motoru ve baştan aşağı yenilenen iç mekanıyla Amalfi, markanın yeni nesil süper otomobillerine göz kırpıyor.

  • 15 Temmuz 2025
  • 4 kez görüntülendi.
Yeni İtalyan ‘beygiri’ tanıtıldı: Fiziksel tuşlar geri döndü, kabin tasarımında devrim gibi yenilik
REKLAM ALANI
İtalyan otomotiv devi
Ferrari

, geçtiğimiz yıl sessizce üretimini sonlandırdığı Roma modelinin yerini alacak yeni grand tourer modeli Amalfi’yi otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Adını İtalya’nın göz kamaştıran Amalfi kıyılarından alan bu yeni model, markanın giriş seviyesi olarak tanımladığı segmentte yepyeni bir çağ başlatıyor.

Üst sınıf giriş seviyesi

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Her ne kadar “giriş seviyesi” etiketi taşısa da Amalfi, teknik iyileştirmeler ve tasarım evrimiyle adeta üst sınıfa göz kırpıyor. Ferrari mühendisleri, Roma’nın altyapısını temel alarak motor performansını artırdı, şanzımanı optimize etti ve iç mekanı baştan aşağı yeniledi.

V8 motor daha da hırçın

Amalfi’nin kaputunun altında, çift turbo beslemeli 3.9 litrelik V8 motorun güncellenmiş versiyonu yer alıyor. Gücü 20 beygir artırılarak 631 beygire ulaştırılan bu ünite, aracı 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 3,3 saniyede taşıyor. Yeni 8 ileri çift kavramalı şanzıman ise daha akıcı ve hızlı vites geçişleri sunarak sürüş keyfini bir üst seviyeye çıkarıyor.

Amalfi, genel hatlarıyla Roma’yı anımsatsa da detaylara inildiğinde çok daha modern ve agresif bir tasarıma sahip. Genişletilmiş alt hava girişi, yeniden şekillendirilen far yapısı, arka difüzöre entegre edilen plaka yuvası ve keskinleşen gövde hatları, modelin çağdaş karakterini yansıtıyor. Ferrari burada, geçmişin zarafetini geleceğin çizgileriyle buluşturmayı başarmış görünüyor.

Kabin devrimi: Dijitalden fiziksele geri dönüş

Amalfi’nin iç mekânı da radikal bir dönüşümden geçmiş. Sürücü ve yolcuyu ayıran rampalı yapı kaldırılmış; yerini sade, sürücü odaklı bir kokpit almış. En dikkat çeken unsur ise fiziksel tuşların geri dönüşü. Dijitalleşmeye mesafeli duran Ferrari tutkunlarını sevindirecek bu detaylar arasında, alüminyum start düğmesi ve 10,25 inçlik geleneksel bilgi-eğlence ekranı öne çıkıyor. Yeni direksiyon simidi ise tamamen mekanik hissiyatı korumak üzere tasarlanmış.

Fiyat açıklanmadı

Ferrari, Amalfi’nin satış fiyatına ilişkin henüz resmi bir rakam paylaşmadı. Ancak selefi Roma’nın yaklaşık 250 bin dolarlık fiyat etiketi göz önüne alındığında, Amalfi’nin de benzer bir seviyeden pazara giriş yapması bekleniyor.

REKLAM ALANI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ